Custom header howto..

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att läsa våra allmänna forumregler

Custom header howto..

Inläggav Uffee » 2012-04-29 14:08

Jag har själv letat efter hur man lägger in hemsidans menyer under forumet. Eller andra kanske är vana med sökorden "integrera forumet med hemsidan" så det ser ut som om man aldrig lämnar sidan.

Så här gjorde jag:

Eftersom jag har en egen bakgrundsbild under forumet så valde att lägga in min hemsidas menyer i colours.css

1. Gå till /Forum/styles/prosilver/theme/colours.css och öppna och klistra in din meny.
2. Om du har bilder i din meny så ska du ange sökvägen url("{T_THEME_PATH}/images/drop-down.png")
3. Gå till /Forum/styles/prosilver/theme/images och lägg dina bilder där
4. Töm cachen i ACP och uppdatera ditt tema

Av någon lustig anledning kunde jag inte ha följande kod i colours.css
Kod: Markera allt
  .navigation-sajtwide{
   margin: 0px 0 0 0;
   padding: 158px 0 80px 57px;
   color:#999999;
   font-size: 0.8em;
   font-family: Segoe UI, "Trebuchet MS", Times, serif;
   text-align: left;
   text-indent: 0px;
   width: 1010px;
   height: 1px;
   position:absolute;
}

Det är något där som colours.css inte tycker om. Så jag klistrade in koden i Forum/styles/prosilver/template/overall_header.html strax innan </head>. Koden ovan använder jag för att kunna styra var menyerna ska hamna under forumet.

Kolla själva på resultatet: http://www.ski-sweden.se/Forum/

Lycka till :D 8)
Uffee
Medlem
Medlem

Återgå till phpBB 3 - Support