PHP/MYSQL 5

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att läsa våra allmänna forumregler

PHP/MYSQL 5

Inläggav pcdoktor » 2012-02-22 00:17

kör idag en gammal version av phpbb 2.021 och kommer att flytta till en server där dom kör php5 och mysql5, är det ett måste att växla upp till phpb 3 tro eller kan detta väldigt sällan besökta forum leva kvar sitt gamla liv. sorry om det var något OT i 3:an tråden..

Dumt nog vet jag inte vilken versin jag kör idag, men det ser ut som jag kör mysql 5, vill någon hjälpa mig verifiera det från skärmdumpen jag tog precis i phpmyadmin? Hur jag ser vilken version av php jag kör vet jag inte överhuvudtaget..

Bild
pcdoktor
Ny medlem
Ny medlem

Re: PHP/MYSQL 5

Inläggav Holger » 2012-02-22 09:06

Jag kör själv phpBB2 med PHP5 och mysql5:
MySQL-Version: 5.0.77-log
PHP-Version: 5.3.10
Det går bra, men jag har moddat forumet mycket och vi har även fixat buggar som kan uppträda med PHP5/mysql5 (har dock ingen logg på VAD vi har gjort).
Men uppdatera till minst phpBB 2.0.23 om du inte vill köra phpBB3.
Holger Gremminger :: gillar phpBB2, ingen vän av phpBB3.
Ingen support via PM!

Automatiserad backup av din databas med MYSQLdumper! Nu med helsvenskt gränssnitt.
Nytt: http://www.mysqldumper.se!
Användarvisningsbild
Holger
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: PHP/MYSQL 5

Inläggav Slacker » 2012-02-23 04:35

Du kör MySQL 5.1.49.
Du kan se vilken PHP-version du har via att köra phpinfo.
Lägg denna text i en fil som du döper till phpinfo.php:
<?php phpinfo() ?>
Kör sedan denna fil på din server så får du reda på phpversion mm.

Alternativt kan du köra en site check här för då får du info om php-version också:
http://sitecheck.sucuri.net/scanner/
Slacker
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Återgå till phpBB 3 - Support