Programmerar egen funktion - vart placera den?

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Programmerar egen funktion - vart placera den?

Inläggav mikez66 » 2011-07-05 14:32

Hej, jag har gjort en egen funktion som gör att varje forum har en egen unik style. Problemet är den att jag inte vet vart jag ska placera funktionen. Jag har försökt att placera funktionen i viewforum.php men vart jag än placerar koden skrivs all data ut före <html> dvs längst upp innan <html>. Tips på vart jag ska placera funktionen?

Edit: Jag använder mig av attributen !important när jag skriver stilen för det specifika forumet, dvs detta har inget med style-funktionen i övrigt.
mikez66
Ny medlem
Ny medlem

Re: Programmerar egen funktion - vart placera den?

Inläggav Sinom » 2011-07-05 16:00

Hej mikez66!

Har du skapat en funktion som gör att varje forum använder en egen stil som du har installerat?

Hugs :ugeek:
Användarvisningsbild
Sinom
Support - Ledare
Support - Ledare

Re: Programmerar egen funktion - vart placera den?

Inläggav mikez66 » 2011-07-05 16:03

Nej, jag har skapat en funktion som hämtar data från kolumnen forum_own_style (som jag själv skapat). Jag vill inte hämta en installerad whatsoever. Min funktion hämtar forum_own_style om den inte är tom, problemet är dock att jag inte vet vart jag ska placera koden. Kolumnen har typen text vilket innebär att jag bara matar in css-koden direkt där.

Jag använder funktionen bara för att sätta en unik färg på länkar och bakgrunden för varje forum, den ändrar inte strukturen på forumet på något vis.
mikez66
Ny medlem
Ny medlem

Återgå till phpBB 3 - MODdar