Söker hjälp!

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster - gratis eller mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster - gratis eller mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Söker hjälp!

Inläggav lady » 2010-12-17 00:13

Ok så nu tycker tjejen här att hon varit teknisk. Så här långt har jag kommit:

> Köpt domän
> Installerat Phpbb
> Valt prosilver
> Lagt upp trådar på forumet

Nu behöver jag hjälp med:
> Ändra färg på forumet. Testade att ladda ner stilmall och att "färga" prosilver på en sida men halva forumet blev blått och halva rosa.
> Skulle även behöva hjälp med att fixa en header (har bild behöver bara hjälp med text + lägga in den).

All hjälp uppskattas!
lady
Ny medlem
Ny medlem

Re: Söker hjälp!

Inläggav Sinom » 2010-12-17 18:53

Hej lady!

Ja har du lyckats med ovanstående så är du faktiskt teknisk!

När du säger att du färgade prosilver på en sida, så antar jag att du menar denna sidan.

Efter att du ändrat färgerna och laddat ner det nya themat. Så kan du lägga in allt innehåll i din nuvarande prosilver-mapp.
(Alltså skriva över alla befintliga filer.)

Sen behöver du gå till "Administrationspanel >> Stilar > prosilver > Mallar/Teman/Bildpaket > Uppdatera!

Sen skall dina nya färger synas när du går in på ditt forum igen och trycker F5.

För att skaffa en ny header så kan du skriva i den här tråden. (Helt nyskapad :wink: )
Skall skriva en guide hur du kan ändra din header denna helgen, så det kommer.

Hugs :ugeek:
Användarvisningsbild
Sinom
Support - Ledare
Support - Ledare

Återgå till Hjälp sökes!